معرفی نقل

نقل بیدمشکی چیست؟خوشمزه ترین سوغات ارومیه

نقل بیدمشکی چیست؟

نقل بیدمشکی چیست؟  یکی از محبوب ترین سوغاتی های شهر ارومیه، نقل ریز بیدمشکی، مخصوص ارومیه است. این محصول به دلیل طعم لذیذ و عطر دلپذیری که دارد طرفداران بسیار زیادی دارد و افراد میتوانند همراه با چایی از آن استفاده کنند. ما در این مقاله از سایت “نقلستان” قصد داریم با ویژگی ها و طرز تهیه این نقل خوشمزه آشنا شویم:

نقل بیدمشکی چیست؟

نقل بیدمشکی یکی از معروف ترین و قدیمی ترین سوغات شهر ارومیه می باشد. این نقل طی مراحل مختلفی به تولید می رسد، در اوایل بهار، با شکفتن گل بیدمشک، از عطر و طعم بی نظیر آن برای تهیه نقل استفاده می شود. این نقل بخاطر داشتن طعم گل بیدمشک یکی از بهترین نقل هایی است که در جلوگیری از بیماری های قلبی، تنظیم فشار خون و جلوگیری از سرطان نقش دارد.

نقل ها در اندازه های متفاوتی تولید می شوند و معمولا به جای قند مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا علاوه بر دارا بودن طعم و عطر فوق العاده، بخصوص در نقل بیدمشک، نسبت به قند نرم تر می باشد.

مواد لازم برای تهیه نقل بیدمشک ارومیه

قبل از شروع آموزش طرز تهیه نقل بیدمشک ارومیه در ابتدا به مواد اولیه مورد نیاز آن می پردازیم. مواد اولیه لازم تهیه نقل بیدمشک به شرح زیر است:

  1. شکر
  2. آب
  3. عرق بیدمشک
  4. وانیل
  5. کرم تارتار
  6. مغز گردو و یا خلال بادام

ناگفته نماند که برای تهیه نقل از شکر سفید مخصوص و یا شیره انگور نیز استفاده می‌کنند اما به دلیل ایجاد سفتی در نقل بهتر است از کرم تارتار استفاده شود.

نقل بیدمشکی چیست؟

طرز تهیه نقل بیدمشک ارومیه

برای تهیه نقل بیدمشکی می توان از مواد دیگری مانند گلاب، زنجبیل و .. برای طعم بهتر آن استفاده کرد. روش تهیه نقل بیدمشک مخصوص ارومیه به شرح زیر است:

  • ابتدا آب و شکر را باهم مخلوط میکنیم و سپس شربت تشکیل شده را می جوشانیم تا غلیظ شود و قوام خود را به دست آورد. (غلظت این شربت باید در حد شیره عسل باشد)

  • در مرحله دوم باید مغز مورد نظر مانند گردو، بادام و پسته را به مدت ۱۵ دقیقه در دستگاه دراژه زنی گرم کنیم و سپس شربت غلیظ شده را به خشکبار اضافه می‌کنیم.

  • هنگام افزودن شیره غلیظ شده به خشکبار، با دستگاه مخصوصی به نام دستگاه دم هواگیری آن انجام میشود و شیره ایجاد شده خشک میشود. این مرحله تا زمانی که نقل ها به اندازه دلخواه شوند انجام می گیرد.

خواص بیدمشک موجود در نقل

  • تقویت قلب، آرام‌بخش
  • بهبود درد و خستگی
  • سم زدایی و تصفیه خون
  • پائین آمدن قند خون
  • پیشگیری از آکنه
  • پیشگیری از کم خونی

سفارش نقل بیدمشکی به صورت آنلاین

مجموعه نقلستان با بهره گیری از امکانات پیشرفته و باکیفیت و استفاده از بهترین و مرغوبترین مواد اولیه در جهت رضایت شما مشتریان عزیز گام بر می دارد. شما می توانید محصول مورد نیاز خود را به صورت آنلاین از این فروشگاه سفارش دهید. برای خرید نقل ارومیه بر روی لینک کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *