خواص عرقیات

عرق گیاهی شلتوک

عرق گیاهی شلتوک و خواص های آن را در نقلستان بیشتر بدانیم.

خواص ویژه عرق گیاهی شلتوک…!

عرق شلتوک از تقطیر پوسته خارجی برنج به دست می‌آید و خواص زیادی دارد. این عرق  گیاهی با داشتن مقادیر بالای فیبر باعث آسان شدن عمل عضم می‌شود و به افزایش کالری سوزی بدن و لاغرب کمک می‌کند. عرق  گیاهی شلتوک سرشار از آنتی‌کسیدان‌هایی میباشد که مقاومت بدن را در برابر بیماری‌ها افزایش می‌دهد و از بروز سرطان های پر خطر جلوگیری می‌کند. خواص های عرق شلتوک به افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند و این امر منجر به بهبود شرایط پوست، کاهش چین و چروک صورت شما عزیزان، صاف شدن پوست و جلوگیری از خطر ابتلا به سرطان پوست، می‌شود. نشاسته موجود در این عرق می‌تواند باعث چاقی صورت شود و در تقویت مو موثر باشد. ویتامین‌های عرق شلتوک باعث تقویت ریشه مو و کاهش ریزش مو می‌شوند. این عرق سرشار از مواد معدنی است که برای بهبود عملکرد مغز، ضروری هستند. عرق شلتوک با طبع بسیار گرمی که دارد،  کمک میکند که سردی مفاصل را بگیردو به برطرف شدن دردهای عضلانی کمک می‌کند.

مفید در رویش مجدد مو، تقویت موی سر، جلوگیری از سفید شدن مو و ریزش آن، تقویت پیاز مو، رفع اضطراب، پیشگیری از بیماری آلزایمر و جلوگیری از پیشرفت آن

شلتوک و خواص آن

توضیحاتی درباره این عرق گیاهی بی نظیر…!

شلتوک پوسته برنج است. شلتوک لایه قهوه‌ای و بیرونی برنج میباشد و با سبوس آن فرق دارد. عرق گیاهی شلتوک حاصل از تقطیر این لایه خارجی برنج میباشد.  عرق گیاهی شلتوک برنج دارای ترکیبات گیاهی بسیار مفیدی است که اثرات مفیدی بر روی سلامتی دارند که از جمله این ترکیبات گیاهی می‌توان به مواردی مانند توکوفرول، توکوتریانول و گامااریازانول اشاره کرد.

خواص ویژه شلتوک برای پوست شما عزیزان…!

عرق گیاهی شلتوک برای سلامت و زیبایی پوست خواص و فواید بسیاری دارد. از جمله خواص عرق شلتوک برای پوست این است

که عرق گیاهی شلتوک یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست شما عزیزان است. عرق شلتوک منبعی غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین‌ E است

و از این طریق رطوبت پوست را افزایش میدهد و از خشک شدن پوست در فصل‌های سرد سال جلوگیری می‌کند.‌

برای بهتر بودن از خواص مرطوب کنندگی عرق شلتوک برای پوست کافی است، دو قاشق غذا خوری عرق گیاهی شلتوک را در یک فنجان آب گرم حل بفرمایئد

و سپس محلول شما آماده شده را با کمک یک پد پنبه‌ای بر روی پوست صورت خود بمالید، اجازه دهید برای مدت زمان بیست دقیقه

روی پوست صورتتان بماند و سپس با آب گرم صورت خود را مرتب بشویید. از دیگر خواص عرق گیاهی شلتوک برای پوست، روشن کردن پوست شما عزیزان  است.

عرق شلتوک حاوی مقادیر بالایی از مواد معدنی و ویتامین‌ها بوده که موجب پاک سازی پوست شده و علاوه بر این به روشن‌تر شدن

پوست صورت و درمان لکه‌های پوست صورت کمک می‌کند. برای بهره مندی از این خاصبت عرق شلتوک کافی است دو قاشق غذا خوری

عرق شلتوک و یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی را در یک فنجان شیر گرم حل کنید و با کمک یک پد پنبه‌ای بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید برای مدت زمان پانزده دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

شلتوک برای پوست

عرق گیاهی شلتوک برای مو…!

بهترین راه ها برای بهبودی موه های شما عزیزان است. عرق گیاهی شلتوک  یکی از از جمله مواد و عناصر موجود در عرق گیاهی شلتوک می‌توان به آهن و مس اشاره کرد که از این طریق می‌تواند به بهبود گردش خون در پوست سر و درنتیحه تقویت فولیکول‌های مو و تقویت رشد مو  خیلی کمک کرده و تاثیرگذار  باشد. برای بهره مندی از این خاصیت عرق شلتوک کافی است دو قاشق غذا خوری عرق گیاهی شلتوک را در دو لیتر آب ولرم حل کنید و برای مدت زمان بیست دقیقه بجوشانید، سپس بعد از خنک شدن آن را بر روی مو‌ها و پوست سر بریزید و خوب ماساژ دهید. این یکی از بهترین راه حل هایی است که ما

برای شما پیشنهاد میکنیم تا استفاده بکنید.

شلتوک برای موی سر شما

عوراض عرق گیاهی شلتوک…!

عرق  شلتوک با این که بسیار مفید است برای شما عزیزان همانقدرم  زیان آور است. ممکن است از خود عوارض جانبی نیز نشان دهد. مصرف عرق شلتوک در برخی از افراد منجر به بروز آلرژی و حساسیت شده و واکنش‌های آلرژیک مانند قرمزی و خارش پوست را سبب می‌شود. زیاده روی در مصرف عرق شلتوک به دلیل داشتن مقدار بالای فیبر برای افراد مبتلا به بیماری‌های گوارشی از جمله زخم معده، روده و کولیت عصبی روده مضر و ممنوع میباشد. خانم‌های باردار و مادران شیرده بهتر است از مصرف عرق شلتوک خودداری کنند. همچنین مصرف عرق شلتوک برای نوزادان و کودکان نیز توصیه نمی‌شود. اگر این نکته ها را دقت بفرمایئد  شلتوک بسیار مفید است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع نقل و حلوا می توانید از سایت نقلستان خرید کنید. نقلستان در خدمت هم میهنان عزیز.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *