خواص عرقیات

عرق گیاهی ریحان و خواص بی نظیر آن

عرق-گیاهی-ریحان

عرق گیاهی ریحان و خواص بی نظیر آن را ما در نقلستان به صورت کامل بهش ما عزیزان توضیح خواهیم داد

ما را در این مقاله زیبا و جذاب همراهی کنید

طبیعت گیاه ریحان معتدل و یا کمی گرم و خشک است. برای خفتان قلب، ضعف معده، نفخ دستگاه گوارش، گزیدگی حشرات، تقویت دستگاه هاضمه، رفع تشنج و سردردهای عصبی و میگرن مفید است. همچنین التیام دهنده زخم‌ها و برطرف کننده زخم‌های دهان است. ما در قسمت های پایین تر  برای شما عزیزان اطلاعات مفیدی جمع آوری کرده ایم با نقلستان در قسمت های پایین تر همراه باشید

عرق ریحان

همانطور که می دانید عرق ریحان علاوه بر اینکه بوی دلپذیری دارد از خواص درمانی بسیار زیادی برخوردار است و دارای ویتامین A ، فسفر، منیزیم، پتاسیم، آهن و دیگر مواد غذایی می باشد که نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند بنابراین، اگر شما نیز از خواص عرق ریحان اطلاعی ندارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.گیاه ریحان عطر و بوی بی نظیر دارد و در دو رنگ سبز و بنفش وجود دارد که از برگ های این گیاه به شکل خام استفاده می شود گل های کوچک آن به رنگ های سفید قرمز و گاهی بنفش مشاهده می شود و تخم ریحان نیز سیاه و ریز است و از دانه های سیاه ریحان برای معده درد نیز استفاده می شود و همچنین از ریحان می توان عرق گیاهی ریحان تهیه کرد که برای درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد. ما برای شما عزیزان در قسمت های پایین از بهترین و خاص ترین خواص های عرق گیاهی ریحان توضیح خواهیم داد قسمت های زیبا و مفید این مقاله را از دست ندهید

عرق-ریحان

خواص های عرق گیاهی ریحان

درمان کم خونی
مفید برای درد گوش
بهبود زخم های دهانی
درمان تنگی نفس و سرفه
اشتها آور
افزایش قدرت چشایی
افزایش شیر مادران
رفع مشکلات پوستی
فشار خون و قلب
روماتیسم و آرتروز
استرس، اضطراب و افسردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن

درمان فشار خون و قلب با عرق ریحان

به دلیل آنتی اکسیدان بالایی که دارد عملکرد رگ های خونی را بهبود می بخشد و فشار خون را کاهش می دهد.
همچنین خاصیت ضد التهابی که دارد بیماری قلبی و عروقی را درمان و از سکته قلبی پیشگیری می نماید.

عرق گیاهی ریحان برای دستگاه گوارش

اگر در هضم غذا دچار مشکل هستید می توانید به عرق گیاه ریحان اعتماد کنید، این عرق نفخ و گاز معده را از بین می برد و نوعی ضد عفونی کننده برای دستگاه گوارش به حساب می آید، برای جلوگیری از تشنج معده و از بین بردن عفونت های روده قبل از خوردن غذا مقداری از این عرق را میل کنید، این کار سوءهاضمه را هم درمان می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

از دیگر فواید بی نظیر عرق ریحان پیشگیری از بروز آلزایمر است که خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و همچنین منجر به از بین بردن افسردگی، استرس و دلشوره و همچنین مشکلاتی بیخوابی خواهد شد به صورت کلی می توان گفت که باعث به وجود آمدن آرامش در فرد می شود.

درمان کبد چرب با عرق گیاهی ریحان

به دلیل داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان در این عرق عملکرد کبد بهبود و سطح آنزیم های کبد تنظیم می گردد و کبد چرب را نیز درمان می نماید.

عرق ریحان خواص درمانی دیگری هم برای بدن دارد:

  • در طب سنتی برای درمان مشکلات دستگاه گوارش موثر است.
  • یکی دیگر از درمان هایی که با این عرق بهبود می یابد پوکی استخوان است.
  • برای درمان سرطان مفید می باشد.
  • می توان برای درمان ناباروری مردان از آن استفاده نمود.

عرق ریحان برای چه کسانی مضر است؟

هنوز تحقیقات کافی برای موارد مضر این عرق به دست نرسیده اما اگر از بیماری خاصی رنج می برید قبل از مصرف حتما باید با پزشک خود مشورت کنید و دقت کنید که کودکان و نوزادان نباید از این عرق استفاده کنند، برای مصرف آن در دوران بارداری یا حتی شیردهی هم بهتر است با پزشک مشورت کنید.

برای خرید انواع ” عرقیات گیاهی ” از نقلستان روی لینک کلیک کنید.

برای اطلاع از تمامی محصولات لطفا پیج اینستاگرام مارا دنبال کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4.4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *